Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repositorio.ufba.br/handle/ri/15317
Tipo: Artigo de Periódico
Título: Performance and Learning in Virtual Work Teams: Comparing Brazilians and Argentineans
Título(s) alternativo(s): Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones
Autor(es): Gondim, Sônia Maria Guedes
Palacio, Katia Puente
Andrade, Jairo Eduardo Borges de
Autor(es): Gondim, Sônia Maria Guedes
Palacio, Katia Puente
Andrade, Jairo Eduardo Borges de
Abstract: The objective of this study was to analyze virtual teams from Brazil and Argentina. 181 Brazilians and 84 Argentineans responded to an electronic survey. Differences were found regarding the use of learning strategies, the need for training, and the perceived quality of interactions and effectiveness of virtual teams. The belief that the differences are more easily overcome in virtual teams than in traditional (co-located) teams explains to a greater extent the variance in the responses of Brazilians than Argentineans.
Palavras-chave: Performance
Virtual team
Learning strategies
Virtual work.
Desempeño
Equipo virtual
Estrategias de aprendizaje
Rabajo virtual
País: Brasil
Tipo de Acesso: Acesso Aberto
URI: http://repositorio.ufba.br/ri/handle/ri/15317
Data do documento: 2011
Aparece nas coleções:Artigo Publicado em Periódico (IPS)

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Sonia Maria Guedes Gondim.pdf4,82 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.