Campo DC | Valor | Idioma |
dc.creator | Rita, Jolfer dos Santos Santa | - |
dc.date.accessioned | 2022-08-03T13:27:36Z | - |
dc.date.available | 2022-08-03T13:27:36Z | - |
dc.date.issued | 2022-07-14 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufba.br/handle/ri/35790 | - |
dc.description.abstract | The present work aims to discuss the survey carried out on the
academic publications dealing with Youth and Adult Education (EJA) in
Coronavirus-19 (Covid-19) pandemic, between 2020 and 2022, on a platform of
open digital public research. This is a bibliographic research, with a
qualitative study, which sought to analyze the main elements that were being
discussed about the challenges of EJA in the scenario of social isolation, hunger,
unemployment, fragility in the mental health of students and teachers, closure and
reopening the face-to-face operation of schools, education through intermediation
technology, among others. Four analytical categories were used to
base the investigation: Teacher Training, Policy, Participation and
Software. As a result, a greater number of works were identified in the
category teacher training, indicating the concern in the development
of non-face-to-face classes in remote teaching format. Mostly were
researches were analyzed in the form of a scientific article, in which the perspectives
analyzed provoked a reflection on the educational inequalities
imbricated in inequalities, and social and the referrals in the EJA in this
period. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal da Bahia | pt_BR |
dc.subject | EJA | pt_BR |
dc.subject | Pandemia | pt_BR |
dc.subject | Covid-19 | pt_BR |
dc.subject.other | Pandemic | pt_BR |
dc.subject.other | Covid-19 | pt_BR |
dc.title | Impactos pandêmicos da COVID-19 na educação de jovens e adultos: uma análise da produção bibliográfica no Brasil (2020-2022) | pt_BR |
dc.title.alternative | Pandemic impacts of COVID-19 on education of young people and adults: a production analysis bibliographic in Brazil (2020-2022) | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFBA | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.subject.cnpq | Ciências humanas | pt_BR |
dc.subject.cnpq | Educação | pt_BR |
dc.contributor.advisor1 | Jesus, Marta Licia Teles Brito de | - |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/2445300469239243 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Jesus, Marta Licia Teles Brito de | - |
dc.contributor.referee1Lattes | http://lattes.cnpq.br/2445300469239243 | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Siqueira, Sandra Maria Marinho | - |
dc.contributor.referee2Lattes | http://lattes.cnpq.br/2016366817109691 | pt_BR |
dc.contributor.referee3 | Araújo, Jurandir de Almeida | - |
dc.contributor.referee3Lattes | http://lattes.cnpq.br/0812510214840042 | pt_BR |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/0709243242769999 | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente trabalho tem por objetivo discutir o levantamento realizado sobre as
publicações acadêmicas que tratam da Educação de Jovens e Adultos (EJA) na
Pandemia do Coronavírus-19 (Covid-19), entre 2020 e 2022, em uma plataforma de
pesquisa pública digital aberta. Trata-se de uma pesquisa bibliográfica, de cunho
qualitativo, que buscou analisar os principais elementos que estavam sendo
discutidos sobre os desafios da EJA no cenário de isolamento social, fome,
desemprego, fragilidade na saúde mental de estudantes e professores, fechamento e
reabertura do funcionamento presencial de escolas, educação por intermediação
tecnológica, entre outros. Foram utilizadas quatro categorias analíticas para
fundamentar a investigação: Formação de Professores, Política, Participação e
Programas. Como resultados, identificou-se um maior número de trabalhos na
categoria formação de professores, indicando a preocupação no desenvolvimento
das aulas não presenciais no formato de ensino remoto. Majoritariamente foram
analisadas pesquisas no formato de artigo científico, em que as perspectivas
analisadas provocaram uma reflexão sobre as desigualdades educacionais
imbricadas nas desigualdades, e sociais e os encaminhamentos na EJA nesse
período. | pt_BR |
dc.publisher.department | Faculdade de Educação | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Pedagogia (FACED)
|