Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repositorio.ufba.br/handle/ri/13609
Tipo: Artigo de Periódico
Título: Approaches and methodologies for a course on history and epistemology of physics: analyzing the experience of a Brazilian University
Título(s) alternativo(s): Science and Education
Autor(es): Rosa, Katemari
Martins, Maria Cristina
Autor(es): Rosa, Katemari
Martins, Maria Cristina
Abstract: This paper is an analysis of inserting history and philosophy of science (HPS) in a physics undergraduate program at a Brazilian university. It is an examination of the approaches and methodologies adopted by professors of a History and Epistemology course. The course aims to have an explicit approach to HPS. The results suggest a concern of the Physics Institute regarding inserting these questions into physics teacher training programs. The study also uncovered that the professors who taught the subject had different visions of HPS.
Tipo de Acesso: Acesso Aberto
URI: http://repositorio.ufba.br/ri/handle/ri/13609
Data do documento: 2009
Aparece nas coleções:Artigo Publicado em Periódico (IPS)

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
art%3A10.1007%2Fs11191-008-9138-6.pdf157,02 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.