Skip navigation
Universidade Federal da Bahia |
Repositório Institucional da UFBA
Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repositorio.ufba.br/handle/ri/13609
Registro completo de metadados
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorRosa, Katemari-
dc.contributor.authorMartins, Maria Cristina-
dc.creatorRosa, Katemari-
dc.creatorMartins, Maria Cristina-
dc.date.accessioned2013-11-08T18:39:40Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.issn0926-7220-
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufba.br/ri/handle/ri/13609-
dc.descriptionTexto completo: acesso restrito. p. 149-155pt_BR
dc.description.abstractThis paper is an analysis of inserting history and philosophy of science (HPS) in a physics undergraduate program at a Brazilian university. It is an examination of the approaches and methodologies adopted by professors of a History and Epistemology course. The course aims to have an explicit approach to HPS. The results suggest a concern of the Physics Institute regarding inserting these questions into physics teacher training programs. The study also uncovered that the professors who taught the subject had different visions of HPS.pt_BR
dc.language.isoenpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.sourcehttp://dx.doi.org/10.1007/s11191-008-9138-6pt_BR
dc.titleApproaches and methodologies for a course on history and epistemology of physics: analyzing the experience of a Brazilian Universitypt_BR
dc.title.alternativeScience and Educationpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.identifier.numberv. 18, n. 1pt_BR
dc.embargo.liftdate10000-01-01-
Aparece nas coleções:Artigo Publicado em Periódico (IPS)

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
art%3A10.1007%2Fs11191-008-9138-6.pdf157,02 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Mostrar registro simples do item Visualizar estatísticas


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.