https://repositorio.ufba.br/handle/ri/15317
Tipo: | Artigo de Periódico |
Título: | Performance and Learning in Virtual Work Teams: Comparing Brazilians and Argentineans |
Título(s) alternativo(s): | Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones |
Autor(es): | Gondim, Sônia Maria Guedes Palacio, Katia Puente Andrade, Jairo Eduardo Borges de |
Autor(es): | Gondim, Sônia Maria Guedes Palacio, Katia Puente Andrade, Jairo Eduardo Borges de |
Abstract: | The objective of this study was to analyze virtual teams from Brazil and Argentina. 181 Brazilians and 84 Argentineans responded to an electronic survey. Differences were found regarding the use of learning strategies, the need for training, and the perceived quality of interactions and effectiveness of virtual teams. The belief that the differences are more easily overcome in virtual teams than in traditional (co-located) teams explains to a greater extent the variance in the responses of Brazilians than Argentineans. |
Palavras-chave: | Performance Virtual team Learning strategies Virtual work. Desempeño Equipo virtual Estrategias de aprendizaje Rabajo virtual |
País: | Brasil |
Tipo de Acesso: | Acesso Aberto |
URI: | http://repositorio.ufba.br/ri/handle/ri/15317 |
Data do documento: | 2011 |
Aparece nas coleções: | Artigo Publicado em Periódico (IPS) |
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
Sonia Maria Guedes Gondim.pdf | 4,82 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.