Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repositorio.ufba.br/handle/ri/5412
Tipo: Artigo de Periódico
Título: Improving Digital Game Development with Software Product Lines
Título(s) alternativo(s): IEEE Software
Autor(es): Furtado, Andre W. B.
Santos, André Luís Mota dos
Ramalho, Geber L.
Almeida, Eduardo Santana de
Autor(es): Furtado, Andre W. B.
Santos, André Luís Mota dos
Ramalho, Geber L.
Almeida, Eduardo Santana de
Abstract: Introducing reuse and software product line (SPL) concepts into digital game-development processes isn't a straightforward task. This work presents a systematic process for bridging SPLs to game development, culminating with domain-specific languages and generators streamlined for game subdomains. The authors present a game SPL for arcade games as a case study to illustrate and evaluate their proposed guidelines. This article is part of a special issue on games.
URI: http://www.repositorio.ufba.br/ri/handle/ri/5412
Data do documento: 2011
Aparece nas coleções:Artigo Publicado em Periódico (IC)

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
05984795.pdf2,59 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.