Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufba.br/handle/ri/36334
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorNogueira, Ítalo Rafael-
dc.date.accessioned2022-11-24T13:03:37Z-
dc.date.available2022-11-24T13:03:37Z-
dc.date.issued2022-10-11-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufba.br/handle/ri/36334-
dc.description.abstractThis final conclusion work, presented to the Professional Graduate Program in Music of the Federal University of Bahia – PPGPROM, includes a memorial, an article, the final product and the reports of professional practices. The memorial seeks to synthesize my musical trajectory, my professional master's degree and my experiences with brazilian popular music. In the article, I investigate the main aspects of the frevo genre and seek to make a relationship with the idiom of the cello, seeking theoretical subsidies in order to support my interpretative choices of the recorded works; and the final product consists of the video recording of 3 frevos for cello: Frevo para Nora, by Maria di Cavalcanti; Tic, Toque Frevo!, by Rodolfo Lima and Meloritmias n°14 (frevo), by Ernani Aguiar. Complementing, I present at the end of this work, the reports referring to the professional practices carried out during the course.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Bahiapt_BR
dc.subjectVioloncelopt_BR
dc.subjectFrevopt_BR
dc.subjectMúsica Popular Brasileirapt_BR
dc.subject.otherCellopt_BR
dc.subject.otherFrevopt_BR
dc.subject.otherBrazilian Popular Musicpt_BR
dc.titleFrevos para violoncelopt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.publisher.programColeções por área do conhecimentopt_BR
dc.publisher.initialsUFBApt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTESpt_BR
dc.contributor.advisor1Kato, Suzana-
dc.contributor.referee1Kato, Suzana-
dc.contributor.referee2Barbosa, Joel Luís da silva-
dc.contributor.referee3Cruz e Silva, Fernanda Monteiro da-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/1403008922520491pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho de conclusão final, apresentado ao Programa de Pós-Graduação Profissional em Música da Universidade Federal da Bahia – PPGPROM, contempla o memorial, o artigo, o produto final e os relatórios das práticas profissionais. O memorial busca sintetizar a minha trajetória musical, o mestrado profissional e as minhas experiências com a música popular. No artigo, investigo quais os principais aspectos do gênero frevo e busco fazer uma relação com o idiomatismo do violoncelo, buscando subsídios teóricos a fim de dar embasamento às minhas escolhas interpretativas das obras gravadas; e o produto final consiste no registro em vídeo de 3 frevos para violoncelo: Frevo para Nora, de Maria di Cavalcanti; Tic, Toque Frevo!, de Rodolfo Lima e o Frevo das Meloritmias n°14, de Ernani Aguiar. Complementando, apresento ao final deste trabalho, os relatórios referentes às práticas profissionais realizadas durante o curso.pt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Músicapt_BR
dc.type.degreeMestrado Profissionalpt_BR
Appears in Collections:Dissertação (PPGPROM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCF ITALO PARA O REPOSITORIO .pdf2,44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.