Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
dc.creator | Nogueira, Ítalo Rafael | - |
dc.date.accessioned | 2022-11-24T13:03:37Z | - |
dc.date.available | 2022-11-24T13:03:37Z | - |
dc.date.issued | 2022-10-11 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufba.br/handle/ri/36334 | - |
dc.description.abstract | This final conclusion work, presented to the Professional Graduate Program in Music of the Federal University of Bahia – PPGPROM, includes a memorial, an article, the final product and the reports of professional practices. The memorial seeks to synthesize my musical trajectory, my professional master's degree and my experiences with brazilian popular music. In the article, I investigate the main aspects of the frevo genre and seek to make a relationship with the idiom of the cello, seeking theoretical subsidies in order to support my interpretative choices of the recorded works; and the final product consists of the video recording of 3 frevos for cello: Frevo para Nora, by Maria di Cavalcanti; Tic, Toque Frevo!, by Rodolfo Lima and Meloritmias n°14 (frevo), by Ernani Aguiar. Complementing, I present at the end of this work, the reports referring to the professional practices carried out during the course. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal da Bahia | pt_BR |
dc.subject | Violoncelo | pt_BR |
dc.subject | Frevo | pt_BR |
dc.subject | Música Popular Brasileira | pt_BR |
dc.subject.other | Cello | pt_BR |
dc.subject.other | Frevo | pt_BR |
dc.subject.other | Brazilian Popular Music | pt_BR |
dc.title | Frevos para violoncelo | pt_BR |
dc.type | Dissertação | pt_BR |
dc.publisher.program | Coleções por área do conhecimento | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFBA | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES | pt_BR |
dc.contributor.advisor1 | Kato, Suzana | - |
dc.contributor.referee1 | Kato, Suzana | - |
dc.contributor.referee2 | Barbosa, Joel Luís da silva | - |
dc.contributor.referee3 | Cruz e Silva, Fernanda Monteiro da | - |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/1403008922520491 | pt_BR |
dc.description.resumo | Este trabalho de conclusão final, apresentado ao Programa de Pós-Graduação Profissional em Música da Universidade Federal da Bahia – PPGPROM, contempla o memorial, o artigo, o produto final e os relatórios das práticas profissionais. O memorial busca sintetizar a minha trajetória musical, o mestrado profissional e as minhas experiências com a música popular. No artigo, investigo quais os principais aspectos do gênero frevo e busco fazer uma relação com o idiomatismo do violoncelo, buscando subsídios teóricos a fim de dar embasamento às minhas escolhas interpretativas das obras gravadas; e o produto final consiste no registro em vídeo de 3 frevos para violoncelo: Frevo para Nora, de Maria di Cavalcanti; Tic, Toque Frevo!, de Rodolfo Lima e o Frevo das Meloritmias n°14, de Ernani Aguiar. Complementando, apresento ao final deste trabalho, os relatórios referentes às práticas profissionais realizadas durante o curso. | pt_BR |
dc.publisher.department | Escola de Música | pt_BR |
dc.type.degree | Mestrado Profissional | pt_BR |
Aparece en las colecciones: | Dissertação (PPGPROM)
|