Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufba.br/handle/ri/34866
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMascarenhas, Gleison Oscar-
dc.date.accessioned2022-03-09T13:07:34Z-
dc.date.available2019-
dc.date.available2022-03-09T13:07:34Z-
dc.date.issued2019-11-21-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufba.br/handle/ri/34866-
dc.description.abstractThe present work aims to elaborate a method and analyze its contributions for the horn teaching with emphasis on the use of Brazilian country songs music in the music band of the Military Police State High School- Jardim Guanabara Unit, Goiânia Brazil. The method has ten lessons, divided into ten series, whose theme is Brazilian country songs. This musical genre can be used in two ways: first as attraction and in second place as mediation in horn teaching.The results showed significant effects, considering these songs are an important part of the life and background of the students and maintain their permanence in the instrument learning.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Bahiapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectmúsica - instrução e ensino, música para trompa, música sertanejapt_BR
dc.titleA trompa sertaneja: a aplicação do repertório da música sertaneja como atrativo e mediador do ensino da trompapt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFBApt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTESpt_BR
dc.contributor.advisor1Benedito, Celso José Rodrigues-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6415266280511210pt_BR
dc.contributor.referee1Benedito, Celso José Rodrigues-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6415266280511210pt_BR
dc.contributor.referee2Silva Filho, Wellington Mendes da-
dc.contributor.referee3Cardassi, Luciane Aparecida-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/2139580212818051pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho tem como objetivo elaborar um método e analisar as suas contribuições do ensino da trompa com ênfase no repertório da música sertaneja na banda de música do Colégio Estadual da Polícia Militar-Unidade Jardim Guanabara. O método está constituído em dez lições que são divididas em dez séries, cujo tema é canções sertanejas. Esse gênero musical pode ser usado em dois aspectos: primeiro como atrativo e segundo como mediador. O resultado apresentado mostrou efeitos significativos, visto que o repertório é um componente do discurso dos discentes, mantendo, assim, sua permanência no instrumento.pt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Músicapt_BR
Appears in Collections:Dissertação (PPGPROM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rev. Gleison Mascarenhas 29.03.2021 (2) FINAL.pdf1,83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.