Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repositorio.ufba.br/handle/ri/15579
Tipo: Artigo de Periódico
Título: O trabalho experimental no ensino de Química
Título(s) alternativo(s): Química Nova
Autor(es): Lôbo, Soraia Freaza
Autor(es): Lôbo, Soraia Freaza
Abstract: This article deals with conceptions of the experimental work in the Chemistry teaching, developed among teachers and students. The research was carried out using qualitative methodology, based on Gaston Bachelard's thoughts. The results showed dispersion of conceptions among both students and teachers. This dispersion, interpreted as a profile of conceptions, was discussed based on the notions of Bachelard's epistemological profile and Mortimer's conceptual profile. This work points out the need to rethinking and finding new directions for experimental activities in the training courses for Chemistry teachers, in order to meet Chemistry educators' social goals.
Palavras-chave: Experimental work
Chemistry teaching
País: Brasil
Tipo de Acesso: Acesso Aberto
URI: http://repositorio.ufba.br/ri/handle/ri/15579
Data do documento: 2012
Aparece nas coleções:Artigo Publicado em Periódico (Química)

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Soraia Freaza Lôbo.pdf155,09 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.