DSpace

RI UFBA >
Escola de Belas Artes >
Trabalhos de Conclusão de Graduação em Design - TCC (EBA) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufba.br/ri/handle/ri/8485

Title: Aromas: Sistema de Identidade Visual
Authors: Rangel, Juliana Almeida
???metadata.dc.contributor.advisor???: Souza, Paulo Fernando de Almeida
Melro, Maria Clara
Keywords: Design;Sistema de Identidade;Aromas, Biotecnologia & Agrobusiness;Marca;Manual;Metodologia.;Visual Identity System;Brand;Brandbook;Methodology
Issue Date: 5-Dec-2010
Publisher: Curso de Design
Abstract: Este projeto consiste em desenvolver o Sistema de Identidade Visual (SIV) da empresa Aromas, Biotecnologia & Agrobusiness. Durante o desenvolvimento são levantadas questões sobre a importância da identidade visual, da marca e da metodologia desta construção, valorizando a aproximação do designer com a comunidade. Aromas, Biotecnologia & Agrobusiness é uma empresa criada no corrente ano (2010), com lastro em inovação tecnológica e sustentabilidade ambiental, com forte investimento em Pesquisa e Desenvolvimento; suas principais atividades. A Aromas visa conquistar um público com estilo de vida preocupado com a saúde e o bem estar, que se importa com o que está comprando e como este foi produzido, além de um segundo público representado pelos agricultores interessados nas mudas melhoradas através da biotecnologia. This project consists into developing a Visual Identity System for the company “Aromas, Biotechnology & Agribusiness.” During the design procces questions about the importance of visual identity, branding and methodology are raised for valuing the design investment and the designer approach with the community. Aromas, Biotechnology & Agribusiness started this year (2010) and its main activities are: Improvement for techniques of propagation and cultivation of plants and extraction of essential oils from aromatic plants. The Aromas intend to achieve an audience with a lifestyle worried about the health and welfare that gives an importance to consumers behavior – what people buy and how it was produced. A second audience is represented by farmers interested in improve seedlings through biotechnology.
Description: Trabalho de Conclusão de Curso de Design da Escola de Belas Artes da Universidade Federal da Bahia.
URI: http://www.repositorio.ufba.br/ri/handle/ri/8485
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Graduação em Design - TCC (EBA)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PED_2010_2_SIVempresaaromas_Juliana_Rangel[1].pdf3.23 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

    Universidade Federal da Bahia

Contate-nos. Saiba mais sobre o RI/UFBA